Quantcast
Channel: گروه زیست بوم گردی شادی

گزارش سفرها ( ترکیه - استانبول )160

و یکبار دیگه سفر به کشور ترکیه با هدف دیدن برادر خانومم و نامزدش و گردش و هواخوری و دیدن دیدنیهای دیگه شهر استانبول . استانبول شهریه که بسیار دوسش دارم چون هم تاریخیه و هم مناسب برای زیست بوم گردها و اگه یادتون باشه در گزارشهای پیشین هم نوشتم که گرداگرد این شهر دریا ، تپه های گوناگون ، جنگل و جزیره هست که همگی چشم نواز هستن . اینبار با پرواز بسیار خوب ایران ایر ( همون هما پیشین ) رفتیم و برگشتیم و باز هم به خلبانهای هم میهن خودم بالیدم که بسیار در کار

گزارش سفرها ( کلاردشت )161

اینبار یه سفر داشتیم به منطقه ییلاقی کلاردشت . البته همونطور که همه میدونین کلاردشت رفتنش برای تابستون خوبه ولی ما برای گریختن از هوای آلوده و ناپاک تهرون فرار کردیم و به این سفر خوب رفتیم و یه جورایی هم سفر تحقیقاتی شد چون همراه با دوست خوبم آقا مهدی صادقی که بچه همونجاست چندتا جای نو ر و رفتیم و دیدیم ، که در گزارش براتون در موردش مینویسم . همگی جاده قشنگ چالوس رو میشناسین و چندبار دیگه هم در گزارشهای پیشین نوشتم که هرکدوم از شاخه های این جاده رو برین به

وسایل کوهنوردی و زیست بوم گردی ( MADE IN IRAN )(کتاب آبشارهای ایران )

کتاب آبشارهای ایران ناشر : ایرانشناسی نگارش : آقای مهندس مجید اسکندری نوبت چاپ : چاپ سوم - پاییز 1389 تیراژ : 1500 جلد بها : 200,000 ريال * در این کتاب همه آبشارهای بزرگ و قشنگ ایران شناسانده شده و راههای رسیدن به آبشار بصورت کامل توضیح داده شده و با توجه به اینکه آقای اسکندری مهندس کشاورزی هستند حتی گونه ها و پوشش گیاهی نیز توسط ایشان بررسی شده . با خواندن این کتاب با بیشتر راههای زیست بوم ایران آشنا می شوید و به راحتی می توانید یک سفر فردی یا گروهی برای

آگاهی از سفرها ، بازدیدها و برنامه های گروه( کوه گشت توچال )

پس از مدتها برنامه های گروه زیست بوم گردی شادی دوباره آغاز شد . اینبار با همکاری نزدیک شهرداری منطقه 3 تهران برنامه کوه گشت در توچال برگزار خواهد شد . برنامه برای کوه پیمایان تازه کار و نوآموز میباشد و بیشتر جنبه آشنایی آنها با ورزش پُر از شادی کوهنوردی است . هنگام راه افتادن : 8 پگاه روز : پنج شنبه گاهشمار : 16 آبان ماه سال 1392 خورشیدی محل راه افتادن : خیابان دولت پس از چهار راه قنات روبروی مدرسه راهنمایی فیاض بخش هنگام برگشت : 12 نیمروز برای نیایش و

گزارش سفرها ( توچال )(162)

پس از هنگامی دراز برنامه های کوهنوردی ، زیست بوم گردی و سفر گروه دوباره آغاز شد . البته این برنامه ویژه نوآموزان بود و این برنامه ها را ادامه خواهیم داد زیرا بچه ها در سن راهنمایی یعنی دوازده ، سیزده و چهارده سال برای یادگیری بسیار خوب هستند و میتونم آموزشهای درست رو بهشون بگم و چون لجباز نشدن و همه چیز دون نیستن دانسته های خوب براشون جا میوفته و با فرهنگ درست به زیست بوم گردی میرن . یکی از چالشهای راهنماهای گردشگران در ایران همینه که بسیاری ( نه همه )

آگاهی از سفرها ، بازدیدها و برنامه های گروه( کوه گشت کلکچال )

و باز هم برنامه کوه گشت و کوه پیمایی اینبار در مسیر شناخته شده کلکچال . برنامه از 7 و 30 دقیقه پگاه آغاز می شود و در کوه نیز تا جایی که نوآموزان نیرو و توان دارند بالا می رویم و دوباره برمی گردیم . هنگام حرکت : 7:30 پگاه روز پنج شنبه گاهشمار 92/8/30 جای راه افتادن : روبروی راهنمایی فیاض بخش نو آموزان با خود کفش کوه ، پوشاک خوب ، بارانی ، کوله پشتی و خوراکی همراه داشته باشند . گنجایش 14 نفر خودرو مینی بوس .

گزارش سفرها ( کوه گشت کلکچال )(163)

بر اساس برنامه گفته شده و هماهنگی های انجام شده برنامه کوه گشت کلکچال نیز اجرا شد . ساعت هفت و سی ، چهارده نفر از بچه های گروه روبروی در مدرسه فیاض بخش بودند و تا ساعت هشت برای آمدن مینی بوس و چند نفر دیگر از بچه ایستادیم و ساعت هشت و ده دقیقه راه افتادیم از میونبر های خیابونای تهرون زود به پارک جمشیدیه رسیدیم و به درون پارک رفتیم . مجسمه تابلوی پارک جمشیدیه رو دیدیم و راه افتادیم . در آغاز راه جایی که یه صخره کوچولو هست ایستادیم و برای بچه کوتاه از

آگاهی از سفرها ، بازدیدها و برنامه های گروه( کوه گشت دربند )

یکبار دیگر اجرای برنامه کوه گشت از گروه زیست بوم گردی شادی و اینبار رفتن به کوه دربند . برنامه دوباره در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد . دیگر داده ها را در زیر بخوانید . گاهشمار برنامه : روز آدینه 8 آذر ماه سال 92 هنگام راه افتادن : 7 و 14 دقیقه پگاه جای راه افتادن : روبروی راهنمایی فیاض بخش در خیابان دولت بها : 21,000 ريال نوآموزان این وسایل را با خود بیاورند : کفش کوه ، کوله پشتی ، زیرانداز ، خوراکی ، آب ، فلاسک آبجوش و چای کیسه ای .

گزارش سفرها ( کوه گشت دربند )(164)

پس از دو بار رفتن به توچال و کلکچال و داشتن دو برنامه خوب به دربند رفتیم . کوه پر رفت و آمد و کهنه تهرون . با دیدنی های بسیار . ساعت هشت از روبروی مدرسه با دوتا مینی بوس سیترا راه افتادیم و رفتیم به سمت دربند از همون خیابون دربند . از پای مجسمه کوه پیمایی رو استارت زدیم و از سمت چپ که پله ها هستن رفتیم بالا . به بچه ها گفتم فیلم دربند رو اینجا بازی کردن و صدیقی گفت که فیلم دربند اینجا بازی نشده . رفتیم بالا از زیر تله سیژ هم رد شدیم .

گزارش سفرها ( سورتمه تهران )(165)

پگاه از خواب بیدار شدم تا اومدم بیرون دیدم داره برف میاد گفتم الان میرم دم در مدرسه میبینم هیچکی نیومده . تو راه هر کدوم از مامان باباها تماس میگرفتن میگفتم برنامه کنسله . البته پارسا کوچولو هم تو بیمارستان بود و همراه با همسر خوبم شب اونجا خوابیده بودن . به مدرسه رسیدم و دیدم دم مدرسه هیچکی نیست گفتم خب دیگه اون دو سه نفری که اومدن رو میفرستم خونه . ولک سیا رو پارک کردم و رفتم دم در زنگ رو زدم و رفتم تو تا رسیدم دیدم نزدیک پونزده شونزده نفر از بچه ها تو